Gästbloggan Amanda Larsson!

Hej alla!
JAg heter Amanda Larsson!
Jag har fått äran att gästblogga här på lilla emilys blogg :-)
så jag tänkte att jag drar en text om mig o mitt liv :-)
 



Jag är en tjej som e tolv år...
Jag har ett eget stall med egna ponnys. Jag e en glad o tävlingsinriktad tjej som har en aning konstig humor XD
Jag tävlar på regional och lokal nivå. OLIKA klasser :-) jag har en C-ponny som heter twxiy som e 16 år i år. Hon e en irländare och de roliga e att emily o hennes familj ägde henne innan. ( hon heter egentligen twicy men kallas twixy))
Och så har jag en 13 årig valack som e en whelsh-ponny ( en B-ponny) som heter bell-fast men kallas ´belle.
  (Bilder på Belle och Twixan)


jag började rida på en ridskola som heter toleryd när jag var tre!
Sen när jag skulle fylla sex fick jag min första B-ponny. en liten sak som hette placy. Jag tävlade henne upp till Lc+5. O nu för ca ett halvårsen såldes hon.
Då när hon såldes hade jag ju 4 ponnys som jag red...en som hette zita, en som hette åke, o en som hette karpin som jag fått låna i från borås djurpark...o en D-ponny som mamma köpte typ när jag var 9,5 tror jag...alltså för ca tre årsen eller ngt XD Nu är åke, zita, karpin inte hos mig längre. Men mona är kvar <3
När zita såldes fick jag belle. Jag hann tävla fyra riktiga tävlingar med honom + nåra clearrounder med honom. Sen blev han sjuk.
Jag orkar faktiskt inte dra allt va de va med honom..men han stog heele sommaren :( under DIV.2 ficka jag låna twixy då av jenny wissèn ( emilys syrra) Mamma o jag fästes vid henne o jag tävlade henne lite, Nu har vi bestämmt oss för att köpa henne :-)
Som mål med twixy är att tävla upp till La innan hon inte ska tävlas mer. Men belle e de nog inte riktigt bestämmt....men HÖGSTA målet är SM 2012 kanske. Annars vill jag vinna några La:er innan B-ponnytiden is over. Jag är i stallet VARJE dag. Rider, mockar, gör maten till dom, myser, tävlar, tränar + MYCKE annat.
 

 
Jag tycker ni borde se upp till EMILY WISSÈN!! hon e den underbaraste som FINNS!!!!
det finns sällan någon som är så öppen som henne. O jag tycker ni borde uppskatta att hon hinner med bloggen + hennes  ponnysar som hon kämpar med!
 Så kommentera MYCKE!!! de förtjänar hon!!  + kolla min blogg http://aamandalarsson.bloggplatsen.se/
O fråga mig vad ni vill!! jag svarar!! :-)) det var allt jag hade att sägs..hejdå ha de bäst!!  

//:AmandaLarsson!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0