hästarna.

Som ni har märkt så har det inte handlat så hemskt mycket om hästarna, men nu ska jag ta och förklara lite.
 
Mina hästar har gått lite promenader vilat mer än 1-2 gånger i veckan, ridits lite när vädret har tilllåtigt.
Annars har dom vilat, lite skönt för dom att vila osv. Men dom har inte varit i en strovila som vissa har med sina hästar. Men nu hade jag tänkt att sätta i gång dom in för nästa år.
Börjar att sätta i gång dom nu när lovet är  bara skritta alla 4  i 20 min i fyra dagar, och sen öka på 10 min och börja Skritta & trava i 4 dagar. Sen hade jag tänkt att börja rida dom som vandligt  fast ( inte lika hårt som typ mitt i sommaren) Sen e det bara trimming/ Dressyr och få dom pigga och fina och vänta tills träingar och tävlingar börjar igen och hoppa dom.
 
De e mitt lilla upplägg början av lovet,men självklart vilar ponnysarna en sissta ordenkliga dag i morgon sen på fre promenad.
 
( hoppas ni fattade detta hehe )
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0