nummer 15 & 16

15.Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)

Jo detta gör jag.
Åker buss.
Jag går i skolan.
Åker bussen hem.
Byter om och äter något.
Går ut till stallet.
Fixa det som inte är klart annars typ på helgerna e det..
Mat.
*havre.
*müsli.
*hö.
Vatten.
Höpåsar.
Mockning.
( Spånas om det behövs)
Sen rider jag det jag hinner.

Lite mer gör jag men de händer ju mer på helgerna än på vardagarna typ.

 ( Inte vårat stall)
 
 
16. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
 Hästarna, e en grym känsla att rida på.
Att rida på en häst som väger mer en du.
Att lära sig nya saker.
Träna upp sin balans osv.

Hästarna e så söta djur.
Jätte svårt att förklara men för mig e det min vardag det e min hobby som liksom är som fotboll 3 gånger i veckan men i stället så   som jag då har hästar runt omkring mig varje dag.
Ja det e bara en grym känsla, och att kunna känna den där känslan som kanske inte vissa vågar göra.

 Ne , det var jätte svårt att förklara hur det e osv, men hoppas någorlunda att ni förstog:D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0