Hästarna klara.

ÄR INNE NU FÖR ATT!
Jag har ätit Lunch och hästarna har ätit sin lunch.
Ska dra mig ut och fixa stallet strax och sen går jag bara in och slappar, laddar om för en ny vecka.
 
En riktigt gooo Söndag har jag.
 
 Red Zack först i dag.
Gick till Paddocken och bara rida igenom honom på en stor volt.
Samlade han och ökade så gott det gick, han var väldigt surig och seg. Men efter lite arbete så gick det kanon, red på hacket.
 
Sen var det dags för Piggelinen Thistle, han stressade ut igenom stallet, så rid passet fick bli lungt på graman i dag, gick någulunda. En arning pigg & stark.
 
 Sen red jag Goliat, jobbade igenom honom på en volt oxå, bara få han i ett lagom tempo och jobba ner med huvudet. Gick super , super nöjd med han, han blev  riktigt fin i slutet.
 Sisst red jag Lilleman, joggaed och galopperade ut han på vägen, pigg & fräsch.
Lite tjafsig i munnen men Men.
 
Nu får jag sätta fart i stallet, vatten, mat , mockning, hö påsar ska fixas.
Sen CHILL!
//:EmilyWissén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0