New start!

Ny start med bloggen, tagit bort några tråkiga inlägg från de senaste!
BTW bloggar fortfarande på nattstad.se/emilywissen + www.nattstad.se/teamnrw med kompisar <3

Dagens ridpass!

 

Valde att rida i Paddocken idag. vilket gick bårde bra och dåligt.

Började med att rida Thistle.

Ibörjan gick de bra, lite stark och ofokuserad.

Hade ställt upp en övning så han får backa av lite. men sjävklart ska han inte fatta, så jag samlade honom ordentligt och kom på igen några gånger. efter de backade han av och gjorde övningen bättre.

Cindy, jätte fin i skritten, ville inte sammarbeta i traven, och i galoppen ville hon bara stanna  ..( kortslutning i hjärnan) nej men, började men övningen och det gick så mycket bättre, hon visste precis vad hon skulle göra backade av och var uppmärksam.

Sen var hon lite ofokuserad igen. Men det slutade bra med övningen ialla fall.

Kände för att göra lite bommar idag, men de e lite halft trist och Cindy tycker verkligen inte om de.

 

Så jag ställde jag upp,  ett kryss i mitten av paddocken, från de krysset ungefär 2-2,5 m ( med mina ben) i mellan varje bom. Alltså ett galoppsprång över bommarna. Svårt att förklara. Men så här såg den ut.

Och man kan självklar fixa eller ändra något om man vill.

 

Så super fin målning... hahaha

//:Emily


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0